13.09.2019

Jaké výhody přinášejí senzorická čidla a jsou vůbec potřeba?

Mnoho rodin si do svých domovů s postupem let instaluje stále větší a větší množství čidel, díky kterým je jejich dům nejen lépe chráněn, ale také s nimi ušetří čas, energii a mnohdy také „nervy“.

Díky různým typům čidel můžete např. detekovat nejen pohyb, ale i vodu a další oblasti. Tyto pak komunikují skrze rádiové sítě (v ČR například od Vodafone, Českých radiokomunikací apod.) a nasbíraná data jsou ukládána do vlastní cloudové (= vzdálené) platformy, odkud je k nim skvělý přístup. Celý proces má hlavní výhodu v maximální bezpečnosti, a to ve všech částech. Vaše data jsou tak neustále v bezpečí.

Čidla mají několik výhod, o kterých jste možná ani nevěděli:

  1. Nepotřebujete Wi-Fi, vystačíte si s LPWAN (nízkoenergetickou sítí s velkým dosahem).
  2. Není nutná žádná složitá instalace/montáž.
  3. Informace dostáváte vždy v reálném čase.
  4. Čidla jsou napájena bateriemi, kabelů se tak bát nemusíte.

Jaká čidla můžete využít?

Pohybová

S pohybovými čidly budete opravdu vědět o každém pohybu předmětu, na němž je dané čidlo umístěno.

Výhodou těchto čidel je především rozmanitost jejich využití, zároveň však nejsou nijak výrazně omezována tím, kam mohou být umístěna. Baterie v těchto typech čidel vydrží poměrně dlouhou dobu, mnohdy dokonce až dva roky.

Tento druh čidel můžete využít pro:

  • sledování/kontrolu pohybu;
  • hlídání vniknutí do automobilu/jiného prostoru;
  • ochranu před nežádoucí manipulací.

Vodní

S vodními čidly se v domácnosti už nemusíte obávat žádné vodní katastrofy.

Vodní čidla si berou za svou povinnost především ochranu vaší domácnosti (např. spotřebičů). Pokud dojde již k menší záplavě, jste o ní bezprostředně informováni některou ze zvolených metod. I v tomto případě se nemusíte bát, že by čidlo v některých místech nereagovalo – můžete jej dát i do hůře přístupných oblastí. Neocenitelnou výhodou je také výdrž baterie, která atakuje až čtyři roky.

Kde mohou najít své uplatnění:

  • v kuchyních či koupelnách;
  • při napouštění bazénu;
  • při havárii kotle;
  • při riziku záplav.

Co z toho všeho můžete získat vy?

V rámci nově připravované pilotní akce jsme se v Generali Česká pojištovna rozhodli nabídnout našim klientům ke sjednanému pojištění majetku také jedno čidlo v ceně.

Předpokládaný start dané akce by měl být v říjnu tohoto roku. O dalších detailech vás budeme zavčas informovat.

 

15.09.2022

Jak se vyhnout nejčastějším zraněním u začínajících běžců

Už jste také propadli kouzlu běhání? Tomu pocitu, kdy jste jen vy a krajina kolem. Myšlenky se odplaví, starosti zůstanou daleko za vámi. Dobíháte do cíle jako znovuzrození. Hladina endorfinů stoupla, jste nabití energií a máte chuť pustit se do práce.

Začátky byly možná těžké, ale překonali jste sami sebe a teď jste silnější a zdravější než kdykoliv před tím. Váš život získal nový rytmus a řád. Bylo by tedy opravdu nemilé, kdyby se objevilo zranění a s běháním by byl na nějakou dobu konec.

Myslíte si, že se vás to netýká, že přece neběháte v náročném terénu, máte skvělé boty, nezanedbáváte ani rozcvičování a stretching. Nenechte se však mýlit, v průběhu jednoho roku se totiž zraní až 80 % běžců. Při běhu totiž dochází k pravidelným nárazům, což je pro tělo velmi nepřirozené. Tyto nárazy zatěžují klouby a páteř, zvláště pokud je nášlap tvrdý, terén je nerovný, ale také v případě, že trpíte nadváhou. Svou roli hraje také nesprávná obuv či špatná běžecká technika.

Především nováčci mívají potíže dobře odhadnout své síly. Někdy netuší, jak s běháním správně začít. Riziko zranění si často neuvědomují, případně nevědí, jak jeho vzniku zabránit.

Emmie Kayová, hlavní trenérka běhání z organizace Start Running Stay Running, pro Generali uvedla: „Lidé podceňují dopad běhání na lidské tělo. Pokud jste nikdy neběhali, je pro tělo náročné vydržet takový nápor, kdy při každém dopadu na asfalt zažívá náraz o síle třikrát větší než je vaše tělesná hmotnost.” 

Pro ty, co s běháním začínají, i pro ty, kteří mají obavy z možného zranění, jsme připravili tohoto přehlédného grafického průvodce, který vás provede nejčastějšími běžeckými zraněními a poradí vám, jak se jim vyhnout nejen správným tréninkem, ale také vhodným vybavením. 

Pomůžeme vám udržet si tempo a zůstat fit, abyste mohli překonávat dál běžecké výzvy nebo si jen nadále užívat radosti z pohybu.

 

Generali_Running Injuries_Infographic_22.06.21.jpg

 

Autor: Emmie Harrison-West
Vyberte kategorii