14.06.2021

Jak má vypadat telefonát na tísňovou linku?

V klidu doma na gauči člověk jednoduše vyjmenuje věci, které musí uvést při volání na tísňovou linku. Jenomže při samotném vytáčení čísla 112 klid obvykle chybí. Došlo totiž k nečekané události a někdo nejspíš potřebuje naši pomoc. Zopakujme si proto, co je nutné říct, aby záchranné složky mohly co nejdříve vyrazit na místo incidentu.

Ve videu se zaměříme na to, jak by měl takový telefonát vypadat a co vše byste měli během něj operátorům sdělit.

Připravte si odpovědi na tyto hlavní otázky:

  • Kdo jste? Představte se celým jménem.
  • Co se děje? Snažte se operátora uvést do situace. Stala se autonehoda? Potřebuje někdo ve vašem okolí lékařskou pomoc? Hlásíte krádež? 
  • Kde se nacházíte? A jak se k vám záchranáři mohou dostat? Uveďte co nejpřesnější adresu. Pokud se nacházíte například na dálnici, snažte se uvést i kilometr a směr jízdy.
  • Kdy k situaci došlo? 
  • Na jakém čísle vás mohou operátoři znovu kontaktovat?

Při hovoru se snažte zůstat co nejvíce věcní a odpovídejte na dotazy operátorů. Pokud si nejste jistí, jak přesně postupovat, nebojte se zeptat. Na druhé straně telefonní linky sedí vyškolení profesionálové, kteří jsou na podobné situace zvyklí. Věřte jejich úsudku a nechte se vést jejich dotazy. Nezapomeňte však ještě chvíli po skončení hovoru vyčkat u telefonu a být tak připraveni zodpovědět další případné doplňující otázky operátorů. Úroveň vaší spolupráce totiž do značné míry předurčuje hladkost průběhu celé operace.

15.10.2021

Virtuální zdravotní péče je tady

Telemedicína měla původně umožnit péči o pacienty v odlehlých oblastech – ale díky prudkému rozvoji technologií a pohodlí a praktičnosti virtuální komunikace se její využití rychle stává normou. Ve Francii, Itálii, Španělsku, Německu a Británii loni 15 % lékařů uskutečnilo virtuální schůzky s pacienty. Dalších 41 % se o takovou možnost zajímá. 

Generali_The Rise in Virtual Healthcare_Infographic_CZECH_04.10.21 (1).jpg

 

Vyberte kategorii
Tento web používá cookies za účelem optimalizace efektivního poskytování služeb. Pokud své nastavení cookies nezměníte, chápeme to jako souhlas s jejich užíváním. Další informace