Článek

Chcete, aby bylo běhání požitkem a ne trápením? Nezapomínejte na podstatné detaily

Běh je po chůzi mnohdy tou nejpřirozenější lidskou aktivitou. Běháme rádi, a to nejen kvůli tomu, že chceme vypadat dobře a zdravě, ale zároveň si člověk běháním do jisté míry „odpočine“. A ačkoli je běhání celkem přirozenou aktivitou, i přesto by se při něm měly dodržovat určité zásady, které povedou k většímu bezpečí, a tím i tedy k méně problémům.


Je velmi vhodné, pokud při běhání využíváte alespoň některých reflexních prvků, díky nimž budete pro ostatní dobře viditelní. Může se přitom jednat o boty s reflexními prvky, vesty, čelenky a mnohé další pomůcky. Tato zásada platí zejména v případě, pokud chcete běhat za šera/v noci, případně pak brzy ráno, kdy ještě není tolik světla, nebo kdy je ještě mlha.

Na co byste před během neměli rozhodně zapomenout, je i dostatečné protažení celého těla. Protahovat byste se přitom měli nejen před samotným během, ale i po něm. Díky protažení se tak tělo mnohem lépe připraví na následující fyzickou zátěž a klouby se svaly vám zcela jistě také poděkují.

Mnoho lidí si při běhu „vypomáhá“ poslechem hudby. A ačkoli nenamítáme nic proti tomu, že je hudba celkem dobrý společník na cestách, spíše ji nedoporučujeme. Problémem poslechu hudby při běhu je především to, že nevnímáte své okolí. Problém je to především v situacích, kdy se rozhodnete běhat ve městě. Pokud však hudbu ke svému výkonu nutně potřebujete, mějte ji alespoň na takovou hlasitost, aby vás neomezovala při poslouchání svého okolí.

Jaký „kus oblečení“ je při běhání prakticky ten nejdůležitější? Přeci boty! Díky výběru vhodné obuvi docílíte především toho, že pro vás bude běh nejen příjemný, ale i zdraví prospěšný. Obuv tedy vybírejte vždy podle toho, v jakém terénu se budete při běhání pohybovat.

Ženy by neměly zapomínat na to, že je vždy lepší běhat s někým dalším. Rovněž se nedoporučuje večerní běhání, zvláště pak v místech, která neznáte na 100 %.

Po úspěšném fyzickém „vyšťavení“ byste neměli zapomenout ani na dostatečnou regeneraci. Právě díky následnému odpočinku si mohou svaly dostatečně odpočinout a zregenerovat pro další aktivity.

Jak se říká – NIC BY SE NEMĚLO PŘEHÁNĚT! Běh tedy vždy optimalizujte podle toho, na co se sami cítíte. Nepodceňujte se, ale zároveň ani nepřeceňujte své možnosti!

 

Zjistěte více

Podobné zprávy

Tento web používá cookies za účelem optimalizace efektivního poskytování služeb. Pokud své nastavení cookies nezměníte, chápeme to jako souhlas s jejich užíváním. Další informace