01.10.2021

Funkce „nemohu mluvit“ v aplikaci Záchranka se hodí nejen neslyšícím

Aplikace Záchranka dokáže lokalizovat zraněného, provést poskytováním první pomoci, automaticky upozornit horskou službu, pokud máte obtíže na horách a to zdaleka není vše. Jednou z velmi praktických služeb je funkce „nemohu mluvit“.

Tlačítko „nemohu mluvit“ se hodí pro neslyšící osoby a pro každého, kdo momentálně nemůže, nebo nedokáže hlasově komunikovat. Stačí zvolit tuto možnost a aplikace nabídne uživateli vizuální rozcestník s devíti nejčastějšími zdravotními obtížemi, s nimiž se lidé obrací na tísňové linky. Tato nabídka zjednodušuje komunikaci volajícího a operátora. 

Pokud jste do svého profilu vyplnili, že jste neslyšící, aplikace vám v případě nouze možnost „nemohu mluvit“ nabídne automaticky. Při stažení aplikace Záchranka si proto nezapomeňte do svého profilu zapsat své zdravotní komplikace. V krizových situacích mohou tyto informace ulehčit práci operátorů.

02.10.2021

Aplikace Záchranka funguje také za hranicemi. V kterých státech ji můžete použít?

Na slovenských horách, v Maďarsku a v Rakousku dnes můžete využít služby aplikace Záchranka. Ani jazyk pro vás nemusí být překážkou. Po stisknutí tlačítka „nemohu mluvit“ se zobrazí rozcestník s devíti nejčastějšími závažnými zdravotními obtížemi. Z nabídky si vyberete ve svém jazyce a místní záchranných tým dostane informace přeložené. 

V Maďarsku, v Rakousku a na Slovensku funguje též lokátor či sdílení videa. Encyklopedii první pomoci můžete využívat bez ohledu na to, kde se právě nacházíte. Najděte si interaktivní návod nebo se podívejte, jak postupovat například v případě zvrtlého kotníku.

Vyberte kategorii
Tento web používá cookies za účelem optimalizace efektivního poskytování služeb. Pokud své nastavení cookies nezměníte, chápeme to jako souhlas s jejich užíváním. Další informace