Zachovat chladnou hlavu a předejít tak zbytečným konfliktům, to je dovednost, která vám může zjednodušit život v osobních i v pracovních záležitostech. Adam Táborský popisuje čtyři jednoduché kroky, díky kterým se vyhnete zbytečným hádkám a nedorozuměním.
Seznamy patří k nejjednodušším nástrojům, které vám pomohou udržet si o všem přehled a maximalizovat efektivitu. Sepište si, co váš příbuzný každý den potřebuje. Rychle tak zjistíte, s čím můžete snadno pomoct a co se dá jednoduše vyřešit. Jestli je pro vás například každodenní vaření složité, navařte několik jídel najednou, rozdělte je na porce a zamrazte. Váš příbuzný si pak snadno ohřeje jídlo kdykoliv bude potřebovat.
Je důležité znát hranice svých možností a nenakládat si na sebe příliš. Zvažte, jestli neobjednat placenou pomoc na domácí práce jako je uklízení, praní a žehlení prádla nebo údržba zahrady. Máte-li poblíž sourozence, jiné členy rodiny nebo přátele, můžete si péči rozdělit tak, že každý z vás bude v jiné dny vykonávat jiné úkoly, například vařit nebo uklízet.
Digitální technologie výrazně usnadňují práci na dálku a s rostoucí poptávkou po flexibilní práci se tomuto trendu začíná přizpůsobovat stále více zaměstnavatelů. Rozhodně stojí za to promluvit si s nadřízeným, jestli si můžete upravit pracovní hodiny nebo dny tak, abyste péči o příbuzného zvládli.
Snažte se počítat s časem pro sebe a zařaďte ho do svého denního rozvrhu. Nastavte si třeba budík o pár minut dříve a čtěte si, běžte na rychlou procházku nebo věnujte deset minut meditaci, která vám zklidní mysl. Výborným pomocníkem v tom budou aplikace jako je například Headspace.
V neposlední řadě je vždy důležité mít před sebou něco, nač se můžete těšit, a proto si jednou za pár týdnů vyhraďte volný víkend a sejděte se s přáteli, vyrazte na výlet nebo na krátkou dovolenou.