16.01.2021

Na co si dát pozor při výběru kvalitních potravin

Čím kvalitnější potraviny jíme, tím kvalitnější máme přísun energie. A čím kvalitnější přísun energie máme, tím lépe se cítíme. Jak ale ty skutečně kvalitní potraviny poznat a vybrat? Certifikovaná výživová poradkyně Markéta Gajdošová vám v článku i videu prozradí, že stačí málo a zvládnete to.

Kvalita výživy je jedna z nejdůležitějších složek zdravého životního stylu. Kvalita jídla, které přijímáme a máme na svém talíři, je prostě základ. Měli bychom se vždycky snažit o to, abychom našli co možná nejpřirozenější, nejzákladnější potraviny a neuchylovali se k polotovarům. Ty na nás sice koukají ze všech stran a ze všech rohů, ale od té kvalitativní stránky výživy už mají dost daleko.

Praktickým příkladem může být cokoliv, co běžně známe z obchodů. Třeba právě taková čokoláda. Můžeme najít kvalitní kousek, možná 100% nebo alespoň s vysokým obsahem toho, co bychom tam očekávali. Existuje však i něco, co možná tu čokoládu bude nést jenom náznakem a co nám to bude připomínat. Po stránce složení však od té pravé bude mít poměrně daleko.

Dalším příkladem jsou třeba brambory, které taky známe všichni. U nich je velký rozdíl mezi tím, jestli koupíme ten základní zdroj, nebo už to bude něco, co se jmenuje například bramborové noky. Ty ve svém složení tolik brambor už mít nebudou a my se díky tomu zase odkloníme v rámci té základní kvalitní podoby.

Jednou z dalších ukázek může být potom třeba pečivo – konkrétně chleba, kde zase můžeme rozlišovat mezi tím, co kupujeme a co je ve složení. Jestli je to něco celozrnného, kváskového anebo jestli už kupujeme trvanlivé polotovary. Ty opět s tou trvanlivostí ponesou i další následky toho, že tam ta kvalita zkrátka utrpí.

Ve zkratce platí, že bychom měli hlídat kvalitu výživy. To znamená: nebát se kouknout na složení, co vlastně jíme a kupujeme, vyhýbat se nadmíře přídavných látek, aditiv a vyhledávat ty nejzákladnější zdroje, které opravdu budou tím skutečným jídlem.

05.05.2021

Jak se účinně chránit během výjezdu na kolo, brusle a při dalších sportovních aktivitách?

Rodiče by pak měli být svým dětem v oblasti bezpečnosti vzorem a měli by jim vysvětlovat všechna rizika tak, aby je pochopily. Měli by je učit využívat přilbu, naučit je plavat, přecházet přes cestu apod.

Co nám říká Národní registr dětských úrazů?

  • V Česku dojde během roku asi k 500 000 případů ošetření dětských poranění.
  • Nejvíce úrazů se přihodí doma (asi ve 40 % případů), dále pak na sportovištích a v dopravě.
  • Většina úrazů je způsobena pádem z výšky pod jeden metr.
  • Zlomeniny se na celkovém počtu úrazů podílejí přibližně ze 40 %, otřes mozku z 20 %, popáleniny pak asi ze 3 %.
  • Nejčastějším obdobím, kdy dochází k nehodám u dětí, jsou letní měsíce (duben až červen).

 

Vyberte kategorii
Tento web používá cookies za účelem optimalizace efektivního poskytování služeb. Pokud své nastavení cookies nezměníte, chápeme to jako souhlas s jejich užíváním. Další informace