V dnešním překotném digitálním světě je někdy obtížné najít si čas na relaxaci a odpočinek. Přitom dbát o sebe je tak důležité. Návštěva lázní není vždy možná, ať už z časových, finančních, nebo lockdownových důvodů. To však neznamená, že lázně nemůžou přijít za vámi! Udělejte si báječný odpočinkový den v pohodlí svého domova s našimi tipy, jak na to, od relaxační koupele až po podomácku vyrobenou pleťovou masku.

 

Generali_DIY_Spa_Day_Infographic_CZECH_08.01.21.png

 

Připravte se na relaxační koupel

Pomocí svíček vytvořte příjemné světlo a pusťte si relaxační hudbu, jako jsou zvuky přírody. Nalijte si osvěžující nápoj a sáhněte po čerstvém ovoci či oříšcích. Přes topení si pověste ručník a župan na potom.

Vyrobte si parní lázeň

Pára vám otevře póry a pročistí dýchací cesty. Zavřete dveře, napusťte si horkou vodu a nakapejte do ní pár kapek aromatického olejíčku. Pak si na hlavu umístěte ručník, na oči plátky okurky a zhluboka dýchejte.

Scruby a masky

Scruby a masky vám rozzáří pleť. Domácí cukrovomedový scrub vyrobíte jednoduše smícháním oleje, cukru a medu. Jako pleťovou masku vyzkoušejte banány a avokáda smíchaná s vaječnými bílky, nebo s kurkumou a medem.

Vyživte svoje vlasy

Unaveně vyhlížející vlasy vzkřísíte pomocí výživné masti, například z arganového oleje. Ten je plný antioxidantů a vitaminu E. Včesejte několik kapek do vlasů a nechte působit přes noc. Fungují i další přírodní oleje, jako olivový či kokosový.

Meditujte

Utište svoji mysl pomocí meditace. Pomůže vám navodit pocit vnitřního klidu. Dobré jsou na to aplikace jako Headspace nebo Calm. Vyberte si v nich aktivitu, která vám osobně vyhovuje.

Po čase stráveném ve svém nerušeném útočišti budete zcela uvolnění a svěží!

ZDROJE

https://www.headspace.com/

https://www.calm.com/

https://zena-in.cz/clanek/neutracejte-za-telovy-peeling-a-vyrobte-si-ho-doma

https://www.zenysro.cz/blogy/zdravi-a-zivotni-styl/omlazujici-maska-z-vajecnych-bilku

https://www.womanonly.cz/jak-mit-krasnou-plet-vyzkousejte-tyto-tri-domaci-pletove-masky/

15.09.2022

Jak se vyhnout nejčastějším zraněním u začínajících běžců

Už jste také propadli kouzlu běhání? Tomu pocitu, kdy jste jen vy a krajina kolem. Myšlenky se odplaví, starosti zůstanou daleko za vámi. Dobíháte do cíle jako znovuzrození. Hladina endorfinů stoupla, jste nabití energií a máte chuť pustit se do práce.

Začátky byly možná těžké, ale překonali jste sami sebe a teď jste silnější a zdravější než kdykoliv před tím. Váš život získal nový rytmus a řád. Bylo by tedy opravdu nemilé, kdyby se objevilo zranění a s běháním by byl na nějakou dobu konec.

Myslíte si, že se vás to netýká, že přece neběháte v náročném terénu, máte skvělé boty, nezanedbáváte ani rozcvičování a stretching. Nenechte se však mýlit, v průběhu jednoho roku se totiž zraní až 80 % běžců. Při běhu totiž dochází k pravidelným nárazům, což je pro tělo velmi nepřirozené. Tyto nárazy zatěžují klouby a páteř, zvláště pokud je nášlap tvrdý, terén je nerovný, ale také v případě, že trpíte nadváhou. Svou roli hraje také nesprávná obuv či špatná běžecká technika.

Především nováčci mívají potíže dobře odhadnout své síly. Někdy netuší, jak s běháním správně začít. Riziko zranění si často neuvědomují, případně nevědí, jak jeho vzniku zabránit.

Emmie Kayová, hlavní trenérka běhání z organizace Start Running Stay Running, pro Generali uvedla: „Lidé podceňují dopad běhání na lidské tělo. Pokud jste nikdy neběhali, je pro tělo náročné vydržet takový nápor, kdy při každém dopadu na asfalt zažívá náraz o síle třikrát větší než je vaše tělesná hmotnost.” 

Pro ty, co s běháním začínají, i pro ty, kteří mají obavy z možného zranění, jsme připravili tohoto přehlédného grafického průvodce, který vás provede nejčastějšími běžeckými zraněními a poradí vám, jak se jim vyhnout nejen správným tréninkem, ale také vhodným vybavením. 

Pomůžeme vám udržet si tempo a zůstat fit, abyste mohli překonávat dál běžecké výzvy nebo si jen nadále užívat radosti z pohybu.

 

Generali_Running Injuries_Infographic_22.06.21.jpg

 

Autor: Emmie Harrison-West
Vyberte kategorii