Neštěstí nezná nadmořskou výšku. A proto je aplikace Záchranka úzce provázaná s horskou službou. Ve chvílích krize se pak můžete obrátit na chytrý telefon a pomoc dorazí, ať už jste kdekoliv.
Aplikace Záchranka dokáže určit vaši přesnou polohu. Když se ocitnete v krizové situaci a přivoláte pomoc, aplikace zjistí, jestli se nacházíte v horských oblastech. A pokud ano, přivolá nejbližší tým horské služby. Ti k vám mohou dorazit ještě před záchrannou službou.
Přivolat horskou službu si v aplikaci Záchranka můžete i přímo. Jde o případy, kdy se například ztratíte. Stačí v aplikaci zmáčknout speciální tlačítko v modulu Horská služba. To vytočí přímo linku 1210 a spojí vás s nejbližšími odborníky. V příhraničních horských oblastech se raději nespoléhejte na číslo 155 nebo 112. Nemusíte se totiž dovolat.
Modul Horské služby obsahuje také lavinovou předpověď pro Krkonoše a Jeseníky, kde sněhové nebezpečí hrozí. Najdete zde také další varování, která vám mohou přijít i formou notifikace. Od července 2021 je modul Horské služby obohacený též o praktickou Knihu túr.
Při plánování dovolené je vždy dobré mít v záloze plán B. Navštivte místní muzea, galerie nebo historické památky. V přímořských destinacích bývají často zajímavá akvária nebo zábavní parky pod střechou. Když počasí nepřeje koupání, je ideální příležitost objevovat místní kulturu a zážitky.
Pokud vaše ubytování disponuje wellness centrem, je to skvělá příležitost k relaxaci. Masáže, sauny, bazény a vířivky vám pomohou zapomenout na venkovní nepohodu. Některé hotely nabízejí i organizované cvičení, jako je jóga nebo pilates, které mohou být příjemným zpestřením vašeho programu. A jestliže nebydlíte ve větším komplexu, podívejte se do chytré mapy, určitě najdete podobná zařízení v okolí.
Špatné počasí může být skvělou příležitostí k objevování místní kuchyně. Zajděte do restaurace a ochutnejte speciality, které byste za slunečného počasí možná přehlédli. Navštivte místní trhy a nakupte suroviny pro vlastní kulinářské pokusy. Degustace vín nebo místních likérů také stojí za to vyzkoušet.
Využijte čas na prohlídku místních obchodů a tržišť. Můžete najít unikátní suvenýry a dárky, které vám připomenou vaši cestu. Pokud cestujete s rodinou, můžete využít zábavní centra, kina nebo jumping parky, které jsou skvělou zábavou pro děti i dospělé.
Nevydařené počasí
Trakaře mohou padat i na dovolené. Nově je pojištění nevydařeného počasí k balíčkům Standard a Exclusive v ceně cestovka.
Pro ty, kteří nechtějí riskovat, je tu jedno praktické řešení: Cestovní pojištění nevydařeného počasí od Generali České pojišťovny. Toto pojištění je součástí balíčků Standard a Exclusive.
Pojištění se vztahuje na dva nebo více za sebou následujících deštivých dnů, během kterých byl meteorologicky naměřený objem srážek vyšší než 15 mm/m². Pojistné plnění činí 500 Kč za každý deštivý den, maximálně však do limitu pojistného plnění 3 000 Kč. To platí pro pojistné smlouvy s datem sjednání a zároveň pojistnou dobou v termínu 15. 6. – 31. 8. 2024.
A kde všude pojištění platí? V přímořských destinacích na pobřeží Středozemního moře a také v následujících zemích: Bulharsko, Černá Hora, Egypt, Francie, Gibraltar, Řecko, Chorvatsko, Malta, Maroko, Monako, Portugalsko, Rumunsko, Španělsko včetně Kanárských ostrovů a Baleárských ostrovů, Itálie, Tunisko, Turecko.
Ne vždy se dá počasí ovlivnit, ale je možné se na něj připravit. S pojištěním nevydařeného počasí od Generali České pojišťovny budete mít jistotu, že vám nepřízeň počasí nezničí dlouho plánovanou dovolenou. Navíc budete mít dostatek peněz na to, abyste si mohli volno užít jiným způsobem.
Přečtěte si
Jak na pojištění storna zájezdu? Váš kompletní průvodce
7 kroků – co dělat při ztrátě zavazadla a jak ho udržet v bezpečí
Skvělé dovolenkové tipy pro aktivní seniory
10 bezpečnostních tipů na dovolenou bez stresu, když cestujete sami
Poslechněte si podcast Stačí málo:
Lucie Kutrová: „Přestala jsem žít povrchně a nikdy jsem nebyla šťastnější.“
Maxim Habanec: „Kdo se chce uživit sportem, by měl být influencer.“
Kamila Paličková: „Lepší než jet po 150. do stejného hotelu, je odjet do africké rezervace a pomáhat s ochranou zvířat."
Lékařka asistenční služby: „Pacient musí vědět, co se bude dít, pak bude klidný a informovaný.“