Zaměstnání snů bude vaše s našimi tipy, jak zvládnout pohovor

Podobně jako návštěvy u zubaře jsou i pracovní pohovory nervy drásající, a občas i bolestivou, součástí života. I tomu nejsuverénnějšímu manažerovi se zapotí ruce a rozechvěje hlas, když sedí na nátlakovém pohovoru. Přinášíme šikovné tipy, jak se vyhnete nervozitě a na příštím pohovoru sebevědomě zabodujete.

 

1a Sleep.pngVečer před pohovorem  

1. Dobře se vyspěte

Večer se pomalu uklidňujte a zkuste jít spát v rozumnou dobu, abyste na pohovor byli odpočatí.

2. Připravte se

Nachystejte si oblečení i dokumenty a projděte si připravené poznámky. Uvažujte o možných odpovědích na otázky, které na pohovorech obvykle padají.

3. Naplánujte si cestu

Podívejte se, jestli nehrozí dopravní zácpy nebo práce na silnicích, a naplánujte si příjezd s velkou rezervou.

 

Clock 9.50 (3).pngRáno v den pohovoru 

1. Přijďte včas

Jestli to jde, klidně si před pohovorem dejte někde poblíž kávu. Bude to příjemnější, než na jeho začátek čekat někde na recepci.

2. Představujte si úspěch

Využijte sílu zákona přitažlivosti a zažeňte negativní myšlenky – představujte si, jak pohovor úspěšně absolvujete.

3. Držení těla a úsměv

Abyste si zvýšili sebevědomí a pocit, že jste silní, nastudujte a nacvičte si sebevědomé držení těla.

4. Překontrolujte se

Než vyrazíte, ještě jednou se omrkněte v zrcadle, jestli jste se něčím nepolili nebo nemáte na zubech rtěnku.

3b Speak.pngBěhem pohovoru

1. Uvolněte se

Představujte si, že se jedná o obyčejné povídání, a ne o stresující pracovní pohovor.

2. Mluvte pomalu

Jasně vyslovujte, udržujte oční kontakt s personalistou a na otázky odpovídejte sebevědomě.

3. Nehrbte se

Seďte rovně, naklánějte se dopředu a zapojujte se do hovoru tak, abyste projevovali sebevědomí a porozumění

4. Nevrťte se

Když jste nervózní, máte ve zvyku vrtět se nebo se třeba dotýkat obličeje? Mohlo by vám pomoci, když budete držet v rukou zápisník a pero.

5. Ptejte se!

Až bude na konci prostor na dotazy, projevte svůj zájem o potenciálního zaměstnavatele tím, že se budete vyptávat. Nebojte se zeptat na cokoli, o čem ještě nebyla řeč.

01.12.2022

Devět snadných způsobů, jak mohou firmy snížit stres zaměstnanců

1. Dávejte svým zaměstnancům jasné cíle

Lidé jsou nejproduktivnější, když přesně vědí, co je cílem jejich práce. Absence jasného cíle vede zaměstnance k úzkosti a nejistotě ohledně vlastní pozice a úkolů, což v důsledku vyvolá stres. 

2. Naslouchejte

Je velmi důležité dbát na to, aby zaměstnanci nebyli zavaleni úkoly, které jsou nad jejich síly. Proto je povzbuzujte, aby se za vámi nebáli přijít, když toho mají moc, a naslouchejte jejich starostem a obavám.

2. Hledejte informace o pozitivním vlivu odpočinku na produktivitu a uveďte je do praxe

Mnozí z nás si myslí, že pracovat do úmoru zvyšuje produktivitu, ale se stoupající únavou výkonnost prudce klesá.

3. Zapomeňte na multitasking

Multitasking je další mýtus o produktivitě, který může člověka pořádně stresovat. Snaha dělat několik věcí najednou vede k roztříštěnosti myšlenek a neschopnosti pořádně se soustředit na jeden úkol. K velkým pokušitelům patří třeba poštovní servery, takže doporučte zaměstnancům, aby e-mailovou schránku kontrolovali jen párkrát denně. Do e-mailového podpisu si mohou přidat informaci, že v opravdu naléhavých případech jsou k zastižení na telefonu.

4. Zakažte e-maily mimo pracovní dobu

Nemůžete si pořádně odpočinout, když vám půlka mozku stále jede v pracovním režimu. Zajistěte, aby veškerá komunikace ve firmě probíhala jen v pracovní době.

5. Zaměřte se spíš na výsledky, než na odpracovanou dobu

Nejen že tím usnadníte zaměstnancům život, budou-li potřebovat odejít z práce o chvilku dříve nebo naopak přijít o něco později. Když jim projevíte důvěru, že své úkoly zvládnou splnit včas a dobře, budou pracovat s větším zápalem a bez stresu. 

K lepšímu pocitu zaměstnanců přispívá vědomí, že jejich práce má smysl – nejen po stránce efektivity a výnosnosti pro firmu, ale například i z hlediska ochrany přírody a životního prostředí obecně. Pokud jste to ještě neudělali, vytvořte na pracovišti podmínky k třídění odpadu – v dnešní době už by to měla být samozřejmost. Stále oblíbenější jsou i iniciativy na aktivní pomoc přírodě, např. víkendové firemní akce spojené s vysazováním stromů. 

6. Vytvořte příjemné pracovní prostředí

Vybledlé stěny a ostré světlo zářivek přispívají ke zvýšenému napětí a pocitu diskomfortu při práci. Udělejte z pracoviště místo, kam je radost chodit. Vhodně zvolené barvy, ergonomický nábytek a měkké osvětlení jsou základ. Pusťte dovnitř přírodu a rozmístěte v kancelářích živé rostliny. Je příjemné a osvěžující koukat do zeleně, rostliny navíc zvlhčují suchý vzduch a upravují klima v místnosti. Současným trendem jsou také zelené střechy – osazují se trávou a vhodnými rostlinami; vznikají tak místa, kde se zaměstnanci mohou nadýchat čerstvého vzduchu a osvěžit se. Zelené střechy navíc pěkně vypadají a pomáhají optimalizovat teplotu v budově během letních měsíců. Někde na nich zaměstnanci dokonce zakládají včelí úly.

7. Setkávejte se venku

Za pěkného počasí můžete uspořádat pracovní piknik nebo zasedání v parku. Je úžasné, co dokáže čerstvý vzduch, změna prostředí a možnost protáhnout se na sluníčku.

8. Nabídněte bezplatné nebo dotované předplatné meditačních aplikací

Budete-li využívání aplikace podporovat pravidelně, vaši zaměstnanci brzy pocítí dlouhodobý přínos meditace a začlení ji do svého každodenního programu.

9. Veďte příkladem

Nebudete-li sami praktikovat, co kážete, vaši zaměstnanci chování nejspíš nezmění. Jděte jim proto příkladem. Sami se tak lépe ubráníte stresu, a to je rozhodně plus!

 

Vyberte kategorii