Podobně jako návštěvy u zubaře jsou i pracovní pohovory nervy drásající, a občas i bolestivou, součástí života. I tomu nejsuverénnějšímu manažerovi se zapotí ruce a rozechvěje hlas, když sedí na nátlakovém pohovoru. Přinášíme šikovné tipy, jak se vyhnete nervozitě a na příštím pohovoru sebevědomě zabodujete.
1. Dobře se vyspěte
Večer se pomalu uklidňujte a zkuste jít spát v rozumnou dobu, abyste na pohovor byli odpočatí.
2. Připravte se
Nachystejte si oblečení i dokumenty a projděte si připravené poznámky. Uvažujte o možných odpovědích na otázky, které na pohovorech obvykle padají.
3. Naplánujte si cestu
Podívejte se, jestli nehrozí dopravní zácpy nebo práce na silnicích, a naplánujte si příjezd s velkou rezervou.
1. Přijďte včas
Jestli to jde, klidně si před pohovorem dejte někde poblíž kávu. Bude to příjemnější, než na jeho začátek čekat někde na recepci.
2. Představujte si úspěch
Využijte sílu zákona přitažlivosti a zažeňte negativní myšlenky – představujte si, jak pohovor úspěšně absolvujete.
3. Držení těla a úsměv
Abyste si zvýšili sebevědomí a pocit, že jste silní, nastudujte a nacvičte si sebevědomé držení těla.
4. Překontrolujte se
Než vyrazíte, ještě jednou se omrkněte v zrcadle, jestli jste se něčím nepolili nebo nemáte na zubech rtěnku.
Přečtěte si další články na webu Generali Česká Profi.
Přinášíme inspiraci a čerstvý pohled na trendy v pojišťovnictví a byznysu.
1. Uvolněte se
Představujte si, že se jedná o obyčejné povídání, a ne o stresující pracovní pohovor.
2. Mluvte pomalu
Jasně vyslovujte, udržujte oční kontakt s personalistou a na otázky odpovídejte sebevědomě.
3. Nehrbte se
Seďte rovně, naklánějte se dopředu a zapojujte se do hovoru tak, abyste projevovali sebevědomí a porozumění.
4. Nevrťte se
Když jste nervózní, máte ve zvyku vrtět se nebo se třeba dotýkat obličeje? Mohlo by vám pomoci, když budete držet v rukou zápisník a pero.
5. Ptejte se!
Až bude na konci prostor na dotazy, projevte svůj zájem o potenciálního zaměstnavatele tím, že se budete vyptávat. Nebojte se zeptat na cokoli, o čem ještě nebyla řeč.
Přečtěte si také
Které otázky zaměstnavatel nesmí pokládat: Průvodce etickým a legálním pohovorem
10 tipů, jak vést pracovní pohovor a získat nejlepší kandidáty
Druhy pracovních poměrů: Víte, co nabídnout vašim zaměstnancům?
Nebo si poslechněte podcast: „Čím lepší lidi máte okolo sebe, tím lépe se můžete sami rozvíjet.“
Pandemie Covid-19 nám zprostředkovala novou zkušenost a z důvodů lockdownu byli mnozí z nás nuceni opustit své kanceláře a přesunout se do svých domovů. Podniky, které home office zpochybňovaly pochopily, že se jedná o vítanou alternativu, zjistily, že produktivita některých zaměstnanců se při práci z domova dokonce zvyšuje. Pandemie nám jednoduše ukázala, že home office, alespoň částečne, je trendem budoucnosti.
K práci z domova je však třeba vytvořit vhodné podmínky. Domácí kancelář by měla být místem, kde se cítíte dobře a kde se můžete dobře soustředit na práci. Proto jsme pro vás připravili několik tipů, jak si zařídit domácí kancelář snů.
Pokud vám to dispozice vašeho domu či bytu dovolí, doporučujeme si vytvořit samostatnou pracovnu. Jsou-li však vaše prostorové možnosti omezené, vytvořte si pracovní kout.
Obecně platí, že domácí kancelář by měla být umístěna na co nejklidnějším místě. V případě samostatné pracovny je ideální zvolit místnost, která je nejvíce vzdálena od obytných prostor s čilým ruchem. Umístění pracovny vedle dětského pokoje nejspíš nebude tím nejlepším řešením.
Pro zřízení minikanceláře se nejlépe hodí klidný kout v obývacím pokoji. Mnozí lidé si zřizují pracovní kout v ložnici, ta má však primárně sloužit k odpočinku a blízkost postele nám v soustředění na práci příliš nepomáhá. Ani kuchyň není zrovna nejvhodnějším pracovním prostředí, jelikož zde můžete být rozptylováni myšlenkami na jídlo či na vaření.
Nábytek do domácí kanceláře budete nejspíš vybírat tak, aby se dobře hodil do stávajícího interiéru, ale musíte mít na paměti především jeho funkčnost. Za kancelářský nábytek nemusíte utrácet horentní sumy. Podívejte se na internetové bazary, třeba Aukro či Sbazar, uvidíte, že zde najdete zajímavé kousky za výborné ceny, někdy dokonce za odvoz.
Základem každé kanceláře je pracovní stůl. Výška by měla odpovídat vaší tělesné výšce, v průměru obvykle 75 cm. Velikost desky pak záleží na tom, jaké potřebujete pro svou práci vybavení. Možná vám stačí jen laptop, ale možná se vám bude hodit také tiskárna, scanner nebo třeba skartovačka.
Je-li nějaká položka, na které byste rozhodně šetřit neměli, pak je to kancelářská židle. Pokud si při výběru nevíte rady, rozhodně doporučujeme se obrátit na odborníka. Mnozí lidé výběr vhodné židle podceňují a pak obvykle končí na rehabilitační klinice či u chiropraktika. Správné sezení ochrání nejen vaše záda, ale umožní vám také lépe se koncentrovat na práci.
Kancelářská židle by měla být ergonomická a měla by mít výšku úměrnou výšce stolu. Rozhodně by měla být nastavitelná a oči by měly být ve výši 50-60 cm od monitoru a měly by být v úrovni s horním okrajem obrazovky.
Velice důležité je dostatečné osvětlení. Pokud nemůžete nasvícení pracovní plochy řešit vhodným nasvětlením shora, zvolte alespoň kvalitní stolní lampu. Důležitá je také barevnost světla, v tomto případě bílá, která imituje denní světlo. Pozor však na jeho intenzitu, teplá barva může způsobit únavu, zatímco příliš bílá může večer namáhat unavené oči. Zvolením vhodného osvětlení se vyhnete nejen problémům s očima, ale také bolestem hlavy.
Domácí kancelář se neobejde ani bez úložných prostor. Všechny dokumenty, odborná literatura i kancelářské potřeby budou potřebovat své místo, abyste nemuseli vše neustále hledat. Mohou se hodit poličky, šuplíky či skříňky. Některé úložné moduly mohou být i na kolečkách, takže je po ukončení práce snadno zasunete pod stůl.
Ideální kancelář si zaslouží také kvalitní technické vybavení. Zvažte, do jaké míry je pro vás vhodný stolní počítač, nebo laptop. Pokud si zrovna nemůžete dovolit koupi nového počítače, podívejte se na počítače repasované. Najdete mezi nimi výkonná zařízení, ovšem za zlomek původní ceny.
Zvažte, zda budete potřebovat tiskárnu či scanner, případně skartovačku. V případě, že se účastníte videokonferencí, rozhodně si pořiďte kvalitní kameru a nešetřete na sluchátkách. Používání mikrofonu zabudovaného v počítači není nejvhodnější, protože sbírá i okolní ruchy a kvalita hlasového přenosu je tak narušená. Sluchátka vám mohou navíc pomoci se izolovat od okolního prostředí a lépe se soustředit na práci, a to i v případě, že pracujete třeba v obývacím pokoji, kde se někdo z vašich blízkých dívá na televizi.
Při zařizování domácí kanceláře nezapomeňte ani na užitečné drobnosti. Na zeď se může hodit bílá magnetická tabule na brainstorming, případně korková deska na vzkazy. Velkou službu vám prokáže také stolní kalendář. Mohou se hodit i úložné krabice, šanony či archivační boxy. Důležité jsou samozřejmě kancelářské potřeby.
Přečtěte si další články na webu Generali Česká Profi.
Přinášíme inspiraci a čerstvý pohled na trendy v pojišťovnictví a byznysu.
Práce z domova vyžaduje disciplínu, často se nevyhneme ani práci ve večerních hodinách. Proto je důležité časté větrání, nezapomínejte na pravidelný pitný režim a rozhodně si v průběhu dne najděte čas na cvičení. Nemusíte zrovna posilovat, stačí si vyrazit na krátkou procházku a nadýchat se čerstvého vzduchu.
Vždy udržujte svůj pracovní stůl v pořádku. Tady vám může pomoci pravidlo 3 dnů, tj. pokud se na vašem stole ocitne dokument, který musíte zpracovat nebo založit, učiňte tak nejdéle do 3 dnů. Nepořádek na stole vás pak může rozptylovat a nezpracované dokumenty vás mohou odvádět od práce, které byste se v danou chvíli měli plně věnovat.
Jinými slovy, skvěle zařízená domácí kancelář je jen částí úspěchu, zbytek je na vás.
Přečtěte si
Coworkingové prostory: Jak fungují a pro koho jsou vhodné?
Práce na dálku: Nová pravidla pro podnikatele