Práce z domova se často zdá jako ideální scénář, protože nemusíte nikam dojíždět a můžete strávit celý den v pyžamu. Jak však dnes mnozí zjišťují, pracovat na dálku může být těžké, když na to nejste zvyklí – a zvlášť když neznáte aplikace, které vám pomohou. V době zvýšeného stresu, kdy je těžší udržet si zaběhlé pracovní návyky a soustředění, se hodí vše, co vám práci z domova usnadní. Ať jde o platformy pro videokonference, aplikace omezující vyrušování nebo technologie pro lepší péči o sebe, které vám pomohou udržet si klidnou a vyrovnanou mysl. Přinášíme vám výběr nejlepších aplikací, které jsou dnes k dispozici. 

Buďte v kontaktu se spolupracovníky

Najít vhodný způsob komunikace s kolegy a nadřízenými, který se co nejvíc podobá běžnému kontaktu v kanceláři, bývá při práci z domova pěkný oříšek. Tady se hodí aplikace na pořádání videokonferencí, jako jsou Zoom, Google Hangouts, Whereby a Skype. Díky nim budete mít při poradách a online schůzkách s týmem pocit, jako byste byli ve stejné místnosti. Potřebujete-li rychle diskutovat, je tu Slack, skvělá náhrada e-mailu, která podporuje rychlou, přímou komunikaci a umožňuje vám zřizovat různé kanály pro jednotlivé úkoly a projekty.

Řízení projektů

Chybí vám bílá tabule z kanceláře? Nevadí! Udržujte si přehled o všech úkolech a nadcházejících projektech s aplikacemi virtuálního plánovaní, jako jsou Trello a Sketchboard. Potřebujete-li spolupracovat, sdílejte obrazovku v aplikaci Slack nebo Google meet. Synchronizace kalendářů Google zajistí, aby všichni věděli o nadcházejících termínech, a aplikace využívající cloudová úložiště, jako jsou Google Drive a Dropbox, všem poskytnou bezpečný přístup k souborům. 

Zůstaňte produktivní

Doma je tolik věcí, které nás mohou rušit od práce. K nezbytným nástrojům pro úspěšnou práci z domova proto patří aplikace, které vám pomáhají udržet si produktivitu. Spravujte své úkoly v Todoist, sledujte čas věnovaný práci v aplikaci Toggle a omezte prokrastinaci např. na Facebooku s aplikacemi Serene nebo Self Control. Ti, kdo se snadněji soustředí při zvukové kulise, by měli vyzkoušet aplikace jako Noisli, Rainy Mood nebo Brain.fm, které jim pomohou udržet pozornost a nasazení. A pokud zjistíte, že vás od práce odvádějí zajímavé články nebo zprávy, uložte si je do aplikace Pocket a přečtěte si je později.

Péče o sebe

I když má práce z domova mnoho výhod, může být těžké přepnout na konci pracovní doby zpět do domácího režimu – zejména pokud nemáte samostatnou pracovnu. Proto je při delší práci z domova nesmírně důležité nezanedbávat duševní zdraví a tělesné cvičení, které vám umožní nabrat síly k další práci. Dělejte si pravidelné přestávky a čas, který jste dříve trávili obědem s kolegy nebo cestou do práce či domů, věnujte cvičení nebo meditaci. Využijte k tomu aplikace jako Fiit, Sweat nebo Melissa Wood Health, které nabízí širokou paletu cvičení a tréninků. Headspace vám zase pomůže s meditací. Svá oblíbená studia a trenéry můžete sledovat na IGTV, kam často nahrávají bezplatné živé lekce, které si později můžete znovu přehrát.

 

Odkazy

Zoom - https://zoom.us

Google Hangouts - https://hangouts.google.com/webchat/start

Whereby - https://whereby.com

Skype - https://www.skype.com/cs/

Slack - https://slack.com

Trello - https://trello.com

Sketchboard - https://sketchboard.io

Google Drive - https://www.google.com/drive/

Dropbox - https://www.dropbox.com/

Todoist - https://todoist.com

Toggl - https://toggl.com

Serene - https://sereneapp.com

Self Control - https://selfcontrolapp.com/index.html

Noisli - https://www.noisli.com

Rainy Mood - https://rainymood.com

brain.fm - https://www.brain.fm

Pocket - https://getpocket.com

Fiit - https://fiit.tv

Melissa Wood Health - https://melissawoodhealth.com

Sweat - https://www.sweat.com

Headspace - https://www.headspace.com

Calmio - https://calmio.cz/?gclid=Cj0KCQjwgtWDBhDZARIsADEKwgPjSoRfLCj0fc4M1gwyYSa8DHLCzbB1S7nUpUqW09hUYRL9iJa1ptwaAh6UEALw_wcB

IGTV - https://www.instagram.com

 

19.10.2021

Prolomí vám hacker heslo do minuty? Zabezpečte si ho s našimi triky

Všichni víme, že bychom si měli udělat čas na vymýšlení bezpečných hesel – ale přestože víme, že to je důležité, máte tendenci odkládat to na později. Patří to, zkrátka, mezi věci jako jít si zaběhat nebo začít zdravě jíst.

Podle jedné studie se na téměř třetinu hesel, které si vytvořili zákazníci jednoho internetového knihkupectví, výzkumníkům podařilo přijít do minuty. Pouze na 0,8 % hesel se jim nepodařilo přijít vůbec, a to byla složitá hesla přes deset znaků dlouhá. Je jasné, že potřebujeme lepší hesla, ale pamatovat si dlouhé řady náhodných znaků není snadné. Je potřeba se vyzbrojit triky!

Prvním trikem je vytvořit si dobře zapamatovatelné heslo, které ale pro všechny ostatní bude vypadat jako náhodný shluk znaků. Nám se líbí následující metoda:

1. Začněte tím, že dáte dohromady větu, která se vám bude dobře pamatovat, o minimálně 10 slovech.

2. Napište si první písmeno každého slova.

3. Některá z písmen nahraďte čísly nebo symboly. Například místo „l“ dejte „1“ nebo „s“ nahraďte znakem „$“.

Takové heslo si samozřejmě zapamatovat nedokážete, ale nezoufejte – dáte ho dohromady pomocí původní věty. Abyste si udělali představu, nakolik je vaše heslo bezpečné, zadejte ho na howsecureismypassword.net.

Jestli máte hesel hodně, budete potřebovat ještě další pomoc. Naštěstí hodně prohlížečů, mimo jiné Safari a Chrome, umí vaše hesla bezpečně uložit spolu s weby, na kterých je používáte. Zadání hesla je pak otázkou jednoho klepnutí. Jestli si potřebujete zapamatovat hesla nejenom k webům, umí něco podobného i aplikace jako 1Password. Mnohé z těchto správců hesel, ať už jsou to aplikace nebo fungují v prohlížeči, vám také dokáží navrhovat nová hesla, i když nepůjdou zapamatovat tak dobře jako ta, která si vymyslíte sami. 

Když budete mít všechna hesla uložená v počítači nebo v telefonu, samozřejmě si toto zařízení musíte zabezpečit. To znamená zaprvé zamknout přístroj bezpečným heslem, například heslem sestaveným metodou věty. Pak si pokud možno pro větší bezpečnost a pohodlí nastavte odemykání pomocí otisků prstů nebo rozpoznání obličeje

Jinou možností je udělat, co doporučuje Norský odborník na bezpečnost Per Thorsheim: napište si hesla na papír. Přesně tak. Napsat si na papír složité heslo, zvlášť, když ho někam schováte, je bezpečnější než jednoduchá hesla, která si nikam nenapíšete.

Kéž by podobně jednoduché triky zabraly i na běhání a zdravou stravu.

Vyberte kategorii