Každá doba přináší úskalí a krize, ať už ty náhlé, nebo i očekávané. Můžeme se na ně připravit různě, například investicemi či pojištěním. V každé životní situaci bychom však měli mít přehled o svém finančním stavu a dle něj uzpůsobit další kroky. Jde nám totiž především o eliminaci rizik, nikoliv o jejich prohloubení skrze vlastní nerozvážnost. Více nám ve videu níže prozradí Miroslav Singer.
Podobně jako návštěvy u zubaře jsou i pracovní pohovory nervy drásající, a občas i bolestivou, součástí života. I tomu nejsuverénnějšímu manažerovi se zapotí ruce a rozechvěje hlas, když sedí na nátlakovém pohovoru. Přinášíme šikovné tipy, jak se vyhnete nervozitě a na příštím pohovoru sebevědomě zabodujete.
1. Dobře se vyspěte
Večer se pomalu uklidňujte a zkuste jít spát v rozumnou dobu, abyste na pohovor byli odpočatí.
2. Připravte se
Nachystejte si oblečení i dokumenty a projděte si připravené poznámky. Uvažujte o možných odpovědích na otázky, které na pohovorech obvykle padají.
3. Naplánujte si cestu
Podívejte se, jestli nehrozí dopravní zácpy nebo práce na silnicích, a naplánujte si příjezd s velkou rezervou.
1. Přijďte včas
Jestli to jde, klidně si před pohovorem dejte někde poblíž kávu. Bude to příjemnější, než na jeho začátek čekat někde na recepci.
2. Představujte si úspěch
Využijte sílu zákona přitažlivosti a zažeňte negativní myšlenky – představujte si, jak pohovor úspěšně absolvujete.
3. Držení těla a úsměv
Abyste si zvýšili sebevědomí a pocit, že jste silní, nastudujte a nacvičte si sebevědomé držení těla.
4. Překontrolujte se
Než vyrazíte, ještě jednou se omrkněte v zrcadle, jestli jste se něčím nepolili nebo nemáte na zubech rtěnku.
1. Uvolněte se
Představujte si, že se jedná o obyčejné povídání, a ne o stresující pracovní pohovor.
2. Mluvte pomalu
Jasně vyslovujte, udržujte oční kontakt s personalistou a na otázky odpovídejte sebevědomě.
3. Nehrbte se
Seďte rovně, naklánějte se dopředu a zapojujte se do hovoru tak, abyste projevovali sebevědomí a porozumění
4. Nevrťte se
Když jste nervózní, máte ve zvyku vrtět se nebo se třeba dotýkat obličeje? Mohlo by vám pomoci, když budete držet v rukou zápisník a pero.
5. Ptejte se!
Až bude na konci prostor na dotazy, projevte svůj zájem o potenciálního zaměstnavatele tím, že se budete vyptávat. Nebojte se zeptat na cokoli, o čem ještě nebyla řeč.