Naše tělo se s věkem mění, a proto jsou v různých životních etapách potřeba různé vitamíny a živiny. S vyšším věkem se často klade důraz na prevenci osteoporózy a potíže související se stárnutím. Stále platí, že nejlepším zdrojem vitamínů je vyvážená zdravá strava. Ale co když je někdy menší chuť k jídlu, nebo má člověk potíže se zažíváním?

 V takových případech mohou být dobrým zdrojem chybějících živin potravinové doplňky. Než je začnete brát, rozhodně se poraďte se svým lékařem, jaké řešení je pro vás nejlepší. Také si dejte pozor na interakce potravinových doplňků s léky, které berete.

O jakých vitamínech byste tedy s přibývajícím věkem měli uvažovat?

Vitamín D: Převážně v zimě nemáme dostatek slunečního světla, aby naše tělo mohlo vytvářet optimální množství vitamínu D – právě jeho nedostatek může přispívat k osteoporóze. Vitamín D je důležitý nejen pro silné kosti, ale i jako ochrana proti autoimunitním onemocněním. Jeho nejlepším zdrojem je sice sluneční světlo, ale nachází se i v potravinách jako je losos, vaječné žloutky a houby.

Vitamín B12: S přibývajícími lety tělo hůře vstřebává vitamín B12, který pomáhá udržovat zdravé nervy a krvinky. Je potřeba ho v těle udržovat dostatek. K tomu dopomůže například konzumace jater, sardinek a vajec.

Dusičnan vápenatý: Zvlášť důležitý je pro ženy po menopauze, u kterých se snižuje schopnost vápník vstřebávat. Měly by do svého jídelníčku přidat třeba vápníkem obohacené cereálie, sýry, mléko a jogurt.

Kyselina listová: Protože kyselina listová pomáhá při produkci červených krvinek, může její nedostatek způsobit chudokrevnost, při které se budete cítit slabí a letargičtí. Nachází se v zelené listové zelenině, čočce a banánech.

Probiotika: Vlastně nejde o vitamíny ani minerály, ale výzkum naznačuje, že probiotika jsou důležitá nejen pro zdraví zažívacího systému, ale podporují i systém imunitní. Najdete je v kvašených potravinách, jako je kysané zelí nebo kimči.

16.01.2021

Jak začít cvičit

Vyberte kategorii
Tento web používá cookies za účelem optimalizace efektivního poskytování služeb. Pokud své nastavení cookies nezměníte, chápeme to jako souhlas s jejich užíváním. Další informace