29.08.2018

Záchrana těžce raněné osoby z málo dostupných míst

Pokud se člověk zraní například na skále či jiném špatně dostupném místě, neobejde se jeho záchrana bez zásahu profesionálů.

První pomoc i transport do bezpečí v těchto případech zajišťuje speciálně vycvičená lezecká skupina, která následně pacienta převeze a předá záchranné službě. Úkolem této skupiny je:

  • Prozkoumat daný terén a najít přístupovou cestu
  • Dostat se k raněnému a poskytnout mu první pomoc
  • Nachystat pacienta k transportu a důkladně zabezpečit
  • Provést samotný transport pacienta do bezpečí

Chcete vědět, jak taková záchranná akce probíhá? Mrkněte na naše video.

 

TIP! Chcete udělat pro svou bezpečnost něco navíc? Nainstalujte si aplikaci Záchranka (https://www.zachrankaapp.cz) a zavolejte si v případě potřeby pomoc rychle a jednoduše.

Sjednejte si pojištění na cesty a získejte individuální přístup a profesionální servis. 

15.09.2022

Jak se vyhnout nejčastějším zraněním u začínajících běžců

Už jste také propadli kouzlu běhání? Tomu pocitu, kdy jste jen vy a krajina kolem. Myšlenky se odplaví, starosti zůstanou daleko za vámi. Dobíháte do cíle jako znovuzrození. Hladina endorfinů stoupla, jste nabití energií a máte chuť pustit se do práce.

Začátky byly možná těžké, ale překonali jste sami sebe a teď jste silnější a zdravější než kdykoliv před tím. Váš život získal nový rytmus a řád. Bylo by tedy opravdu nemilé, kdyby se objevilo zranění a s běháním by byl na nějakou dobu konec.

Myslíte si, že se vás to netýká, že přece neběháte v náročném terénu, máte skvělé boty, nezanedbáváte ani rozcvičování a stretching. Nenechte se však mýlit, v průběhu jednoho roku se totiž zraní až 80 % běžců. Při běhu totiž dochází k pravidelným nárazům, což je pro tělo velmi nepřirozené. Tyto nárazy zatěžují klouby a páteř, zvláště pokud je nášlap tvrdý, terén je nerovný, ale také v případě, že trpíte nadváhou. Svou roli hraje také nesprávná obuv či špatná běžecká technika.

Především nováčci mívají potíže dobře odhadnout své síly. Někdy netuší, jak s běháním správně začít. Riziko zranění si často neuvědomují, případně nevědí, jak jeho vzniku zabránit.

Emmie Kayová, hlavní trenérka běhání z organizace Start Running Stay Running, pro Generali uvedla: „Lidé podceňují dopad běhání na lidské tělo. Pokud jste nikdy neběhali, je pro tělo náročné vydržet takový nápor, kdy při každém dopadu na asfalt zažívá náraz o síle třikrát větší než je vaše tělesná hmotnost.” 

Pro ty, co s běháním začínají, i pro ty, kteří mají obavy z možného zranění, jsme připravili tohoto přehlédného grafického průvodce, který vás provede nejčastějšími běžeckými zraněními a poradí vám, jak se jim vyhnout nejen správným tréninkem, ale také vhodným vybavením. 

Pomůžeme vám udržet si tempo a zůstat fit, abyste mohli překonávat dál běžecké výzvy nebo si jen nadále užívat radosti z pohybu.

 

Generali_Running Injuries_Infographic_22.06.21.jpg

 

Autor: Emmie Harrison-West
Vyberte kategorii