Možná jste se stali účastníky nehody či požáru. Nebo jste viděli, co se stalo. Pokuste se na chvíli zkrotit adrenalin a co nejdříve vytočit tísňovou linku. Co by v takovém hovoru mělo vždy zaznít?
V tomto důležitém telefonátu byste měli zmínit především:
CO se stalo?
KDE se to stalo?
KDO volá? Tedy vaše jméno a kontakt.
To je jenom úplný základ. Nezapomeňte také uvést podrobnosti, které by mohly celou situaci zkomplikovat. Například že jsou v hořícím domě propan-butanové lahve. Nebo informace, které hasičům usnadní záchranu osob a majetku. Ujasněte si, kdo v budově nejspíš je. Nebo třeba zda jsou na místě také nějaká zvířata. Hasičům by mohlo pomoct například také to, jakou má kouř barvu nebo na jakém poschodí požár vypukl.
Mluvte s operátorem pomalu, s klidem a tak, aby vám rozuměl. Nezapomeňte však také na to, že krátce po vašem hovoru bude volat znovu pro ověření události, případně pro doptání se na další skutečnosti. A co když v návalu stresu na tyto informace zapomenete? Nemějte strach. Na druhém konci linky sedí vyškolený operátor, který vás navede na vše důležité a poradí vám, jak se zachovat.
Víte, že za neohlášení požáru můžete dostat pokutu? Proto podobné situace nepřehlížejte a neberte je na lehkou váhu. Chraňte se před nepříjemnostmi a pořiďte si dobré pojištění domácnosti.
Škody po bouři často přicházejí nečekaně. Vítr může strhnout tašky ze střechy, voda zateče oknem do interiéru nebo blesk způsobí zkrat v elektroinstalaci. V takových chvílích je klíčové mít správné pojištění majetku. Pokud víte, jak správně postupovat, vyřešíte škodu rychleji a bez komplikací. Zde je přehled, co dělat hned po bouři.
Prevence před bouřkou:
S pojištěním majetku od Generali Česká můžete využít také asistenční službu, která vám pomůže s dočasnými opravami nebo elektroservisem.
Silná bouřka vás nemusí pokaždé zaskočit. Vyplatí se pravidelně kontrolovat stav střechy, těsnění oken, okapů a odvodňovacích systémů. Zvlášť starší nemovitosti mohou mít slabá místa, která mohou při prudkém dešti nebo větru selhat. Generali Česká pojišťovna navíc kryje i škody vzniklé například pádem stromu nebo vniknutím vody neobvyklou cestou. Jednoduchá vizuální kontrola několikrát do roka může výrazně snížit riziko větší škody.
Škodu lze nahlásit online, telefonicky i osobně. Nejrychlejší cestou je online formulář na webu Generali Česká pojišťovna nebo v aplikaci Moje Generali, které vás intuitivně provedou celým procesem. Připravte si:
Likvidátor se s vámi spojí, aby posoudil vzniklou škodu. K dispozici máte také asistenční linku, která je dostupná i mimo pracovní dobu.
Blesk, silný vítr nebo průnik vody mohou způsobit zkrat, který poškodí vaše spotřebiče nebo elektroinstalaci. Pokud máte pojištění majetku, které pokrývá přepětí nebo zkrat, můžete škodu jednoduše nahlásit a nechat ji proplatit. V případě takovýchto škod je důležité co nejdříve vypnout hlavní jistič, aby nedošlo k dalšímu poškození elektroinstalace. Generali Česká pojišťovna nabízí variantu pojištění, která zahrnuje i následné škody, jako je poškození po úderu blesku nebo proniknutí vody do elektroinstalace.
Pojištění majetku od Generali Česká pojišťovna nekončí u střech a oken. Kryje také další rizika, jako je vandalismus, pád stromu, kouř nebo přepětí v síti. Vybrat si můžete variantu podle typu vaší nemovitosti a doplnit ji o připojištění podle potřeby. Výhodou je široký rozsah krytí a možnost sjednání online bez zbytečné administrativy.
Na co si dát pozor při sjednání i likvidaci
Přečtěte si
Bouře s krupobitím: Jak ochránit své auto proti kroupám
Co dělat když přijde povodeň: Jak jí předcházet jak jí čelit jak ji překonat
Máte pojištěné své bydlení? A víte, na co se dá pojištění uplatnit?