Nehoda nebo škoda na majetku se může stát kdykoli, ať už jde o aktuální situaci spojenou s povodněmi, prasklé potrubí, nebo poškozené auto. Pokud víte, jak správně postupovat, můžete si ušetřit spoustu stresu a zrychlit vyřízení pojistné události.
Přečtěte si pět klíčových tipů, jak vše správně nahlásit a co nejrychleji se dočkat vyřešení škody.
Jakmile zjistíte, že došlo k poškození majetku nebo jiné škodě, je zásadní co nejdříve informovat vaši pojišťovnu. Pokud nemáte k dispozici číslo pojistné smlouvy, pojišťovna si poradí i bez něj. Na základě vašeho jména, emailu a rodného čísla, v případě auta ještě registrační značku, snadno dohledá potřebné informace.
Škodu můžete nahlásit několika způsoby. Ať už si zvolíte jakýkoli způsob, buďte připraveni sdělit podrobnosti o škodě a odhadnout její výši.
Než začnete odstraňovat škody, nebo jakkoliv zasahovat do místa pojistné událoasti, důkladně si vše nafoťte. Fotodokumentace hraje klíčovou roli při vyřízení pojistné události. Ujistěte se, že máte záběry všech poškozených věcí, ideálně z několika úhlů, a celkové snímky místa události.
Ideální pro pořízení fotodokumentace je hlásit škody rovnou z mobilu, a to právě přes aplikaci Moje Generali, kde vás celým procesem provedeme, případně online prostřednictvím intuitivního webového formuláře.
Pokud je to ve vašich možnostech, pokuste se zabezpečit a zabránit dalším škodám. Zajistěte například prasklé okno, aby nedošlo k dalšímu zatopení, nebo odpojte poškozený elektrospotřebič. Zabránění rozšiřování škody nejen ochrání váš majetek, ale také urychlí vyřízení vaší pojistné události.
Pojišťovna bude potřebovat několik dokumentů, aby mohla vše rychle a správně vyřídit. Připravte si seznam poškozených věcí, jejich pořizovací cenu a stáří. Pokud máte doklady jako záruční listy, faktury nebo posudky, přiložte je k hlášení škody. Pokud je, vzhledem k pojistné události, k dispozici nemáte, nezoufejte, vyřešíme to společně.
Je důležité, abyste pojišťovně poskytli co nejpřesnější přehled o vzniklé škodě, a to ještě předtím, než začnete s opravami.
Pokud pojišťovna ověří rozsah pojištění, máte možnost požádat o zálohu až do výše 50 % z odhadované škody. Tato záloha vám umožní rychle zahájit opravy nebo odstranit následky škody, aniž byste museli čekat na kompletní vyřízení pojistné události.
Tip navíc:
Při osobní prohlídce technikem se můžete domluvit na vyplacení zálohy přímo na místě.
Přečtěte si:
9 praktických tipů, co dělat, když přijde povodeň
Jak správně nahlásit požár nebo jiné mimořádné události?
Nejčastější příčiny vytopení domácnosti
Řádění živlů připomíná: udělejte si čas na úpravu pojistných částek
Nebo si poslechněte podcast: „Lidé jsou opatrnější, dřív jsme vyjížděli na Štědrý den ke třem požárům.“
Škody po bouři často přicházejí nečekaně. Vítr může strhnout tašky ze střechy, voda zateče oknem do interiéru nebo blesk způsobí zkrat v elektroinstalaci. V takových chvílích je klíčové mít správné pojištění majetku. Pokud víte, jak správně postupovat, vyřešíte škodu rychleji a bez komplikací. Zde je přehled, co dělat hned po bouři.
Prevence před bouřkou:
S pojištěním majetku od Generali Česká můžete využít také asistenční službu, která vám pomůže s dočasnými opravami nebo elektroservisem.
Silná bouřka vás nemusí pokaždé zaskočit. Vyplatí se pravidelně kontrolovat stav střechy, těsnění oken, okapů a odvodňovacích systémů. Zvlášť starší nemovitosti mohou mít slabá místa, která mohou při prudkém dešti nebo větru selhat. Generali Česká pojišťovna navíc kryje i škody vzniklé například pádem stromu nebo vniknutím vody neobvyklou cestou. Jednoduchá vizuální kontrola několikrát do roka může výrazně snížit riziko větší škody.
Škodu lze nahlásit online, telefonicky i osobně. Nejrychlejší cestou je online formulář na webu Generali Česká pojišťovna nebo v aplikaci Moje Generali, které vás intuitivně provedou celým procesem. Připravte si:
Likvidátor se s vámi spojí, aby posoudil vzniklou škodu. K dispozici máte také asistenční linku, která je dostupná i mimo pracovní dobu.
Blesk, silný vítr nebo průnik vody mohou způsobit zkrat, který poškodí vaše spotřebiče nebo elektroinstalaci. Pokud máte pojištění majetku, které pokrývá přepětí nebo zkrat, můžete škodu jednoduše nahlásit a nechat ji proplatit. V případě takovýchto škod je důležité co nejdříve vypnout hlavní jistič, aby nedošlo k dalšímu poškození elektroinstalace. Generali Česká pojišťovna nabízí variantu pojištění, která zahrnuje i následné škody, jako je poškození po úderu blesku nebo proniknutí vody do elektroinstalace.
Pojištění majetku od Generali Česká pojišťovna nekončí u střech a oken. Kryje také další rizika, jako je vandalismus, pád stromu, kouř nebo přepětí v síti. Vybrat si můžete variantu podle typu vaší nemovitosti a doplnit ji o připojištění podle potřeby. Výhodou je široký rozsah krytí a možnost sjednání online bez zbytečné administrativy.
Na co si dát pozor při sjednání i likvidaci
Přečtěte si
Bouře s krupobitím: Jak ochránit své auto proti kroupám
Co dělat když přijde povodeň: Jak jí předcházet jak jí čelit jak ji překonat
Máte pojištěné své bydlení? A víte, na co se dá pojištění uplatnit?