11.03.2019

Jak se vypořádat se zabouchnutými dveřmi?

Nevíme jak vám, ale nám se už párkrát podařilo, že jsme si ty dveře zkrátka zabouchli a klíče zůstaly vevnitř. A i když je to většinou situace plná obav, v dnešním článku vám poradíme, jak postupovat, aby celý průběh byl, pokud možno, co nejhladší.

Následující seznam činností jsme uspořádali podle důležitosti, a také vzhledem k možnostem hrozícího nebezpečí:

1. Volání hasičů

Volání hasičů je doporučeno v případech, kdy zabouchnutí dveří ohrožuje buď váš nebo cizí život. Dveře se mohou zabouchnout samy, případně může také dojít k poškození zámku, zalomení klíčů a k dalším podobným scénářům.

V případě, že vám na pomoc vyjedou hasiči, je celý zásah zdarma. Daného faktu se však nesmí zneužívat, mohli byste toho ještě později litovat. Hrozící pokuta může atakovat hranici až 5000 Kč.

2. Volání zámečníka

Zámečníci jsou, stejně jako hasiči, kluci šikovní. Dveře mají otevřeny během chviličky, jsou přitom maximálně opatrní a dbají na to, aby nedošlo k jejich poškození.

Zámečníci se většinou pojišťují kontrolou vašich dokladů o tom, zda daný dům patří opravdu vám nebo ne. Lupiči by se tak měli mít obzvlášť na pozoru! Za tyto rychlé a skvělé služby však už musíte i něco málo zaplatit, většinou se poplatek pohybuje v rozmezí do 500 Kč (záleží však na složitosti vašeho dveřního mechanismu).

3. Zkuste to sami

Tuto možnost byste měli využít až jako poslední. Nejen, že při ní může dojít k poškození vašeho majetku, ale můžete si i sami ublížit.

 

Co by se vám mohlo hodit?

Výrazně také doporučujeme s sebou nosit i náhradní klíč. Případně jej svěřte blízké osobě, které důvěřujete.

Pokud také máte ve svém okolí nějakého zámečníka, nechte si v adresáři jeho telefonní číslo, nikdy nevíte, kdy se vám může hodit. Můžete se tak vyhnout následným problémům.

Ačkoli se každá situace dá lehce vyřešit, přejeme vám, ať vás podobné okolnosti raději vůbec nezastihnou. Je však dobré vědět, že panika není nikdy na místě a rychlé jednání = efektivní jednání.

22.04.2021

Jak postupovat, pokud chcete nahlásit požár nebo jiné mimořádné události?

Měli byste zmínit především toto:

  1. CO se stalo
  2. KDE se to stalo
  3. KDO volá (jméno a kontakt)

Mluvte s operátorem pomalu, s klidem a tak, aby vám rozuměl. Nezapomeňte však také na to, že krátce po vašem hovoru bude volat znovu pro ověření události, případně pro doptání se na další skutečnosti.

Za neohlášení požáru mohou být občané sankciováni, proto podobné situace nepřehlížejte a neberte je na lehkou váhu!

 

Vyberte kategorii
Tento web používá cookies za účelem optimalizace efektivního poskytování služeb. Pokud své nastavení cookies nezměníte, chápeme to jako souhlas s jejich užíváním. Další informace