Stačí málo podcast

„Doporučuju si najít poradce, kterého tam najdete i za rok.“

„Doporučuju si najít poradce, kterého tam najdete i za rok.“

V konkurenci více než 160 tisíc poradců z celého světa zvítězila ve světové soutěži Global Advisor Excellence Contest poradkyně Generali České pojišťovny Jana Šestáková.

Jana Šestáková

Za svoji 27letou kariéru ve firmě si vydobyla pověst opravdové profesionálky. O své kariéře, vítězství v soutěži i rodině, která jí pomáhá, se dozvíte v novém díle podcastu Stačí málo, které vám přináší Generali Česká pojišťovna.

Společně si povídáme…

  • o tom, jaký by měl být správný poradce
  • jak před 27 lety začínala
  • jejím vlastním skvělém týmu
  • jak ji podporuje v práci i rodina
  • jaké to bylo vyhrát celosvětovou soutěž
  • proč pomáhá ostatním

Oslavte spolu s touto úžasnou poradkyní její úspěch, protože je rozhodně zasloužený. Zaposlouchejte se do povídání o tom, jak je hrdá, že tuto světovou cenu pořádanou skupinou Generali přivezla domů, do České republiky.

Jana Šestáková

Poradkyně je od slova radit. Jakou jsi v poslední době dala radu, na kterou si opravdu pyšná, nebo která ti přišla opravdu dobrá?

Za svoji pracovní éru jsem těch rad a doporučení rozdala spoustu a nemůžu říct, že bych na to byla pyšná, protože většinou je to spojený s tím, že ten klient vlastně dal na moji radu. Pojistil si to riziko, které já jsem mu poradila, i když to předtím nechtěl z důvodu ceny. Nebo říkal, že to zná, ale že jemu se to nemůže stát. A přesto dal na moji radu a za několik měsíců let přišel zpátky poděkovat s tím, že mě tenkrát poslechl, protože se něco stalo. To jsou rady v práci a nemůžu být pyšná na to, že se tomu klientovi asi něco stalo.

A v soukromém životě rady úplně jako nedávám. Já jsem spíš takový člověk, který je spíš jako vrba. Ráda poslouchám své přátele a můžu jim dát svůj názor, ale určitě to nejsou rady.

Velmi blízko máš svého manžela a dceru, kteří ti i pomáhají s tvojí kariérou, konkrétně teda s prezentací na sociálních sítích. Jak to funguje u tvé dcery?

Dřív jsem radila dceři já, snažila jsem se ji do toho života poučit. A je pravda, že jsme si to teď už docela jako přehodili, že teď ta dcera spíš poučuje mě. Ona vystudovala IT a prezentaci rozumí mnohem víc než já. Učím se od ní tyhle věci za běhu. Manžel mi pomáhá v mém podnikání. Za to jsem mu vděčná, protože to je věc, která nastala zlomová před pěti lety, kdy jsme řešili situaci, jak dál. Protože já jsem byla už opravdu taková dost vyčerpaná. Měla jsem hodně otevřených obchodních míst. Měla jsem obchodníky a najednou jsem cítila, že nemám vůbec čas pro sebe a vlastně nemáme čas ani na sebe. A došlo to až tak daleko, že jsme stáli před rozhodnutím, co dál.

A manžel opustil svoji kariéru, i když byl zaměstnanec, takže se to opouštělo lépe. A vlastně je taková moje paní Colombová, můj manžel. To znamená, on za ty moje úspěchy hodně může, protože on je opravdu ten, který je v zákulisí. Není moc vidět, on se stará o moje kanceláře, on dělá takové ty činnosti, který já moc nemám ráda. Já jsem člověk impulzivní. Mám ráda lidi ráda, pohybuju se mezi klienty, mezi svým týmem a jednám. A nemám ráda tabulky, nemám ráda reporty, a to on mi dělá. On mi připravuje seznam klientů, které máme oslovit, měsíční přehled toho, jak jsme byli i my v rámci toho úspěšní. On mi dělá všechno zázemí.

My jsme to zmiňovali v tom úvodu, ale ty vlastně působíš na třech obchodních místech, spravuješ portfolio 6000 klientů. To mi přijde úplně neuvěřitelný. A v pojišťovně pracuješ už 27 let, jak vypadá tvůj běžný den?

Určitě začíná dobrou kávou na kanceláři, ale ne vždycky je to stejné. Většinou to je teda ta hlavní kancelář jako ta domovská, což jsou Sedlčany, ale jezdím samozřejmě i na ostatní kanceláře. Spíš je to o tom, s kým potřebuju co probrat v rámci týmu. Nicméně já jsem hlavně obchodník. Větší část mojí práci je ten samotný obchod, takže mám na každý den nasmlouvaný schůzky. Každý den je dalo by se říct stejný, a přesto je úplně jiný.

Generali Česká pojišťovna

Kolik třeba máš takových setkání s někým?

Hodně, v průměru 3 až 5 schůzek za den, ale to jsou naplánované schůzky, pak je spousta nenaplánovaných. Pak absolvuji schůzky s někým ze svého týmu. Řeším s nimi nastavení smlouvy, co a jak doporučit, nebo se nad tím zamyslíme společně, jak to vlastně je. Ale já s tím nemám problém. Já jsem takový akční člověk. Spíše mě zaráží, když mám najednou půl hodinku, kdy mi nikdo nezavolá, nebo že po mně nikdo nic nechce, to je zvláštní.

Říkali jsme, že pracuješ pro Generali 27 let. Vlastně tak dlouho u jednoho zaměstnavatele. Jak to začínalo?

Takhle být u jednoho zaměstnavatele se nezdá dneska nepopulární, já to chápu. Na druhou stranu musím říct, že to vlastně jeden zaměstnavatel nebyl, protože ta firma se strašně mění. Mění se i ten svět kolem nás, všecko se mění, takže já se neustále přizpůsobuju a hledám si tu cestu. Abych šla s davem i co se týká mojí prezentace, tak se snažím být prostě jako cool, že?

Prostě si tu cestu. A abych prostě šla s tím nejen jakoby prostě s tím davem, vlastně když to tak řeknu, jo i, co se týká mojí prezentace jako jo, tak tak se taky snažím bejt prostě jako cool.

Já jsem do pojišťovny nastoupila 1. října 1996. Tak je to 27 let a kousíček Ten svět byl ale úplně jiný. Zaprvé nebyly vůbec technologie. Já jsem měla kalkulačku na stole, měla jsem tam sazebníky a papír, návrhopojistky a vždycky samozřejmě propisku. A to byl moje pracovní náčiní. A neměli jsme ty možnosti jako dneska, když pojišťujeme například dům, tak já si otevřu katastr. Podívám se na ten dům, jak vypadá. Prakticky se skoro podívám až do ložnice, dneska vidíte úplně všechno na tom Googlu. Ale hlavně vy si tam najdete ty rozměry, všechno tam je. A tenkrát to bylo tak, že jsem vzala pásmo a jela jsem za klientem. Sama jsem si to naměřila, zakreslila. Tohle všechno jsem se tam musela naučit.

Pamatujete si na začátky?

Moje začátky byly hrozně náročný v tom, že jsem vlastně nastoupila k jednomu kolegovi, který byl už tehdy velmi úspěšný. Jako takovej ten podřízený poradce. Takovej ten poradce, který mu pomáhá v tý práci. Pracovala jsem 3 roky jako jeho podřízený poradce. A zhruba po týdnu na mého nástupu onemocněli 2 kolegyně, já jsem byla vhozená vlastně do vody. A jak se říká, když chceš někoho něco naučit, tak ho prostě hoď do vody, ať se naučí plavat a já jsem skutečně takhle nastoupila. Měla jsem na starosti celé pobočky a vlastně jsem o tom nevěděla skoro nic. Takže mě, takže jsem se v noci učila a pořád jsem něco studovala a snažila jsem se to rychle pochopit a vstřebat, protože ráno jsem už otevřela tu pobočku a už jsem těm klientům měla pomáhat a radit. Měla jsem umět všechny ty produkty, takže to bylo pro mě hodně náročné...

  • Pusťte si celý podcast a nechte se vtáhnout do povídání o tom, jaké to je přivézt do České republiky výhru v soutěži Global Advisor Excellence Contest. A taky, jaké je to být poradkyní se 27letou praxí, co by měl umět správný poradce a jak jí pomáhá rodina.

Nejposlouchanější

Vyberte kategorii