Článek

Zabouchnuté dveře či vadné spotřebiče: jak jsme na tom u nás v Česku?

Ročně potrápí opravy vadných spotřebičů či nešťastně zabouchnuté domovní dveře tisíce Čechů, možná jste mezi nimi i právě vy. O tom, že se nejedná o ojedinělý problém, vás přesvědčíme v následujícím článku.


Jak to máme s dveřmi

Ačkoli se zabouchnutí dveří přihodí docela běžně, jen málokdo využívá pro vyřešení daného problému asistence pojišťoven – reálně se jedná o pouhá 2 % lidí. Tyto služby jsou přitom ke sjednanému majetkovému pojištění zcela zdarma, lidé o tom však většinou vůbec neví.

Z největší části můžou za zabouchnuté dveře neopatrnost, průvan nebo dokonce děti a zvířata. Lidé v tomto případě většinou sahají po telefonu a jsou rozhodnuti využít služeb zámečníka, nevýhodou tohoto řešení je však to, že jej lidé platí „ze svého“, většinou se jedná o částky od dvou do tří tisíc korun.

Částka se přitom zvyšuje s tím, v jak velkém problému se nacházíte. K příplatkům dochází např. tehdy, pokud jsou dveře nejen zabouchnuté, ale i zamknuté, a navrch třeba i opatřeny bezpečnostním zámkem. Dále také podle toho, kdy o pomoc žádáte – určitě neplatíte stejnou sumu v noci, kdy každý spí, jak během odpoledne. Obdobně to platí i s víkendy.

V Generali mají všichni naši klienti danou službu zcela zdarma v rámci asistenčních služeb u pojištění domácnosti. Výhodou je také to, že klient není nikterak omezován v tom, kolikrát může danou službu využít.

Kolik platíme za opravy spotřebičů

„Dříve vydržely domácí spotřebiče klidně i 20 let, dneska skončí záruka a může to jít do šrotu!“

Určitě jste někdy podobnou větu buď slyšeli z úst druhých či ji dokonce sami prohlásili. Musíme říci, že na tom určitě něco je… V Česku je o tom dokonce přesvědčeno přes 80 % lidí. Musíme vás však vyvést z omylu, žádné „kazítko“ ve skutečnosti neexistuje. Za vady přístrojů mohou většinou výrobní postupy či materiály, z nichž jsou dané součástky tvořeny. Nejčastěji si přitom stěžujeme na televizory, notebooky a další zařízení.

Pojišťovna Generali je však připravena i na tyto situace, které řeší, stejně jako zabouchnuté dveře, v rámci asistenčních služeb při pojištění domácnosti. Vše je plně hrazeno až do výše 6000 Kč. V případě, kdy výrobek nelze opravit či se jeho oprava zkrátka nevyplatí, je majiteli vyplacena zůstatková cena – této služby pak lze využít u spotřebičů do sedmi let stáří. U vířivých van, čerpadel apod. pak lze využít dané služby až do 10 let stáří přístroje. Nejvíce přitom v českých domácnostech vydrží mikrovlnné trouby, naopak nejčastěji měníme právě notebooky, u kterých dochází spíše k morálnímu zastarání (starší technologie apod.).

Zajímavé je také to, jaké částky jsou Češi ochotni do oprav vkládat. Nejčastěji se pohybují v řádu do dvou tisíc korun, u mikrovlnných troub však výrazně méně.

Češi zkrátka milují nové věci

Z uvedených poznatků vyplívá, že český národ před opravami, ve většině případů, upřednostňuje výměnu zařízení za nový model/kus. Někdy v tom hraje roli i čekací doba, která může být u oprav až příliš vysoká.

 

Zjistěte více

Podobné zprávy

Tento web používá cookies za účelem optimalizace efektivního poskytování služeb. Pokud své nastavení cookies nezměníte, chápeme to jako souhlas s jejich užíváním. Další informace