15.07.2019

Sedíte na místě spolujezdce bezpečně?

Jaro je tady a s ním přichází i první teplé dny. Ty často lákají k tomu, aby si lidé sedící na místě spolujezdce dávali nohy na palubní desku, nebo dokonce ven z okýnka. Chtějí se tak při jízdě opalovat, provětrat, nebo zkrátka jen změnit polohu. Jenomže málo kdo si umí představit do důsledků, jak nebezpečný takovýto způsob cestování je. Co se při aktivaci airbagu stane s nevhodně usazeným cestujícím, zjistíte v našem videu.

V případě, že sedíte v autě s nohama na palubní desce, a dojde k nehodě, ohrožujete tak ve velké míře nejen sebe, ale i řidiče. Po aktivaci airbagu totiž může dojít k fatálním zraněním.

Nezapomínejte proto na základní zásady osobní bezpečnosti pří jízdě:

  • jezděte vždy připoutaní
  • nedávejte při jízdě nohy nad úroveň sedadla
  • děti do 150 cm musí mít speciální sedačku

Pokud vozíte na předním sedadle miminko v dětské sedačce, přesvědčte se, že airbag k tomuto místu je neaktivní!

 

Sjednejte si připojištení k havarijnímu pojištění od Generali Česká pojištovna a získejte komplexní ochranu vozidla i osob včetně asistenčních služeb.

15.09.2022

Jak se vyhnout nejčastějším zraněním u začínajících běžců

Už jste také propadli kouzlu běhání? Tomu pocitu, kdy jste jen vy a krajina kolem. Myšlenky se odplaví, starosti zůstanou daleko za vámi. Dobíháte do cíle jako znovuzrození. Hladina endorfinů stoupla, jste nabití energií a máte chuť pustit se do práce.

Začátky byly možná těžké, ale překonali jste sami sebe a teď jste silnější a zdravější než kdykoliv před tím. Váš život získal nový rytmus a řád. Bylo by tedy opravdu nemilé, kdyby se objevilo zranění a s běháním by byl na nějakou dobu konec.

Myslíte si, že se vás to netýká, že přece neběháte v náročném terénu, máte skvělé boty, nezanedbáváte ani rozcvičování a stretching. Nenechte se však mýlit, v průběhu jednoho roku se totiž zraní až 80 % běžců. Při běhu totiž dochází k pravidelným nárazům, což je pro tělo velmi nepřirozené. Tyto nárazy zatěžují klouby a páteř, zvláště pokud je nášlap tvrdý, terén je nerovný, ale také v případě, že trpíte nadváhou. Svou roli hraje také nesprávná obuv či špatná běžecká technika.

Především nováčci mívají potíže dobře odhadnout své síly. Někdy netuší, jak s běháním správně začít. Riziko zranění si často neuvědomují, případně nevědí, jak jeho vzniku zabránit.

Emmie Kayová, hlavní trenérka běhání z organizace Start Running Stay Running, pro Generali uvedla: „Lidé podceňují dopad běhání na lidské tělo. Pokud jste nikdy neběhali, je pro tělo náročné vydržet takový nápor, kdy při každém dopadu na asfalt zažívá náraz o síle třikrát větší než je vaše tělesná hmotnost.” 

Pro ty, co s běháním začínají, i pro ty, kteří mají obavy z možného zranění, jsme připravili tohoto přehlédného grafického průvodce, který vás provede nejčastějšími běžeckými zraněními a poradí vám, jak se jim vyhnout nejen správným tréninkem, ale také vhodným vybavením. 

Pomůžeme vám udržet si tempo a zůstat fit, abyste mohli překonávat dál běžecké výzvy nebo si jen nadále užívat radosti z pohybu.

 

Generali_Running Injuries_Infographic_22.06.21.jpg

 

Autor: Emmie Harrison-West
Vyberte kategorii