18.04.2018

FOTO-NÁVOD – jak se dostat z auta v případě nehody?

Pokud se při dopravní nehodě dveře vašeho auta zablokují nebo je zkrátka z nějakých důvodů není možné otevřít, je dobré vědět, jak se dostat ven jinak. Každého asi napadne, že další cesta vede okýnkem. Jenomže co když ani to nejde otevřít? A co když je k tomu všemu ještě nemožné i odepnout bezpečnostní pás?

Tyto problémy snadno vyřešíte, pokud máte po ruce pružinový rozbíječ skla nebo bezpečnostní kladívko. Proto je dobré takové pomůcky vozit v dosahu řidiče.

Na následujících fotografiích je zachyceno, jak postupovat, pokud se do výše popsané situace skutečně dostanete.

1. Bezpečnostní pás vám může zachránit život. Po nehodě je ale často z různých důvodů nemožné ho klasicky odepnout.

2. V takových případech je nutné ho rozříznout. K tomu nejlépe poslouží pružinový rozbíječ skla nebo bezpečnostní kladívko. Tyto pomůcky v sobě mají zpravidla systém na přeříznutí pásu zabudovaný.

3. Jakmile je pás rozříznutý a vás už k autu nic nepoutá, můžete se začít zabývat rozbíjením okýnka.

4. K rozbití skla můžete samozřejmě použít i bezpečnostní kladívko, musíte ale vyvinout daleko větší úsilí. Mnohem jednodušeji okýnko rozbijete pomocí pružinového rozbíječe skel.

5. Pružinový rozbíječ je potřeba přiložit do rohu okýnka a zatlačit proti sklu. Pružinový systém už okno rozbije sám.

6. Ve chvíli, kdy se sklo snažíte rozbít, je nutné chránit si druhou rukou obličej.

7. Jakmile sklo praskne, loktem se snažte vybít co nejvíce jeho pozůstatků ven, abyste vzniklým otvorem dokázali prolézt bez problémů.

8. Použití pružinového rozbíječe skla i bezpečnostního kladívka je bezpečné. I přesto ale buďte opatrní a chraňte si přinejmenším oči. Pamatujte taky, že přední sklo auta jen tak nerozbijete. Zaměřte se tedy rovnou na okýnka boční.

 

Sjednejte si pojištění vozidel od Generali Česká pojištovna a získejte komplexní ochranu vozidla včetně asistenčních služeb.

 

 

 

15.09.2022

Jak se vyhnout nejčastějším zraněním u začínajících běžců

Už jste také propadli kouzlu běhání? Tomu pocitu, kdy jste jen vy a krajina kolem. Myšlenky se odplaví, starosti zůstanou daleko za vámi. Dobíháte do cíle jako znovuzrození. Hladina endorfinů stoupla, jste nabití energií a máte chuť pustit se do práce.

Začátky byly možná těžké, ale překonali jste sami sebe a teď jste silnější a zdravější než kdykoliv před tím. Váš život získal nový rytmus a řád. Bylo by tedy opravdu nemilé, kdyby se objevilo zranění a s běháním by byl na nějakou dobu konec.

Myslíte si, že se vás to netýká, že přece neběháte v náročném terénu, máte skvělé boty, nezanedbáváte ani rozcvičování a stretching. Nenechte se však mýlit, v průběhu jednoho roku se totiž zraní až 80 % běžců. Při běhu totiž dochází k pravidelným nárazům, což je pro tělo velmi nepřirozené. Tyto nárazy zatěžují klouby a páteř, zvláště pokud je nášlap tvrdý, terén je nerovný, ale také v případě, že trpíte nadváhou. Svou roli hraje také nesprávná obuv či špatná běžecká technika.

Především nováčci mívají potíže dobře odhadnout své síly. Někdy netuší, jak s běháním správně začít. Riziko zranění si často neuvědomují, případně nevědí, jak jeho vzniku zabránit.

Emmie Kayová, hlavní trenérka běhání z organizace Start Running Stay Running, pro Generali uvedla: „Lidé podceňují dopad běhání na lidské tělo. Pokud jste nikdy neběhali, je pro tělo náročné vydržet takový nápor, kdy při každém dopadu na asfalt zažívá náraz o síle třikrát větší než je vaše tělesná hmotnost.” 

Pro ty, co s běháním začínají, i pro ty, kteří mají obavy z možného zranění, jsme připravili tohoto přehlédného grafického průvodce, který vás provede nejčastějšími běžeckými zraněními a poradí vám, jak se jim vyhnout nejen správným tréninkem, ale také vhodným vybavením. 

Pomůžeme vám udržet si tempo a zůstat fit, abyste mohli překonávat dál běžecké výzvy nebo si jen nadále užívat radosti z pohybu.

 

Generali_Running Injuries_Infographic_22.06.21.jpg

 

Autor: Emmie Harrison-West
Vyberte kategorii